בנק רעיונות להתמודדות אחרת

הכנו לך כאן רעיונות שונים שאפשר ליישם בבית, בחוץ, ביחד או לחוד ויעזרו לך לצמצם את הצריכה בחומרים
מסוגים שונים ולהתמודד אחרת.

12
צחוק
משחרר הורמונים שמגבירים את ההנאה ומפיגים תחושות של לחץ וחרדה. סטאנד אפ, סדרה קומית או כל דבר שיגרום לך לצחוק יעשה את העבודה.
IMG_1080
לכו לטיפול, אבל במקום אחר
תפסיקו להסתובב באתרים האלה הכוונות שלכם טובות אבל בפועל הפתרונות שלהם פתטיים.
7
ריחות
תורמים לתחושת שלווה ורוגע. נרות, קטורת או תרסיסים שיפיצו ריחות ארומתרפיים לאווירה מרגיעה ונעימה.
21
אימוץ חיית מחמד
הפחתת מתח חרדה ודיכאון אימוץ חיית מחמד יפיג את הבדידות, ואפילו יתרום לכושר הגופני שלכם.
11
שהייה בטבע
מפחית לחץ, משפר מצב רוח ומגביר תחושת טוב. גם בילוי קצר בפארק או בגינה יכול לעשות את ההבדל.
inbound7511552157961518061
זוגיות חדשה ומתאימה
אהבה היא תרופה בפני עצמה. לדייק בבחירה, החברות חשובה מאוד ובכלל התאהבות יכולה לרומם מצב רוח
19-1
תרגלו הודיה
התמקדות בהכרת תודה על הטוב שבך ושסביבך. תאפשר זווית חדשה על המציאות שלך. אפשר לכתוב בכל יום 3 דברים
23-1
מים
שתו מים? לא רק. גם שהייה ליד מאגר מים (טיול על החוף למשל), לשהות בתוך המים (ציפה, טיפולי מים) ועוד.
22
קריאת ספר
הפחתת מתחים ולחץ, שחרור מהסביבה, גירוי מנטלי ורוגע.
2
תזונה נכונה
פחות: קפאין וסוכר להפחתת החרדה. יותר: פירות, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים.
inbound6225279407570933361
שיחה טובה
דברו עם אדם קרוב, בחרו את הכי לא שיפוטי בין חבריכם ודברו איתו על החולשות, הקשיים, ההתמודדות עם החיים
9
מוסיקה שאוהבים
מספקת פורקן לרגשות עצורים. האזנה למוסיקה משחררת הורמוני קורטיזול מהגוף ומעניקה תחושה רגועה יותר.
4
תרגילי נשימה
מרגיעים את הנפש והגוף, מרחיבים את כלי הדם ומפחיתים לחץ הדם.
10 (2)
פעילות גופנית
מפחית לחץ משמעותי, מסייע בשיפור מצב הרוח, מחזק בריאות פיזית. הליכה, רכיבה, יוגה, ריקוד, טיפוס, משחק כדור, גלישה ועוד.
24-1
יצירה
מתן ביטוי לתחושות, רגשות ומחשבות. הפחתת רמות קורטיזול בגוף הגברת תחושת הנאה, חיוביות והגשמה.
5
ניהול זמן
מסייע בהקטנת תחושת סטרס והתמוטטות. חשוב להגדיר מטרות ריאליות וסדרי עדיפויות לתחושת הצלחה וסיפוק.
1
מיינדפולנס ומדיטציה
הפחתת חרדה ומתח. אפשר לתרגל גם מספר דקות בלבד בכל יום.
16-1
לכו לסרט/ הופעה חיה
מספק פורקן והפחתת מתחים ומאפשר לגוף להשתחרר ולצאת מהשיגרה המלחיצה
15
מפגשים חברתיים
מספקים תמיכה, שייכות וצמצום תחושת הבדידות.
20-1
פיתוח תחביבים
תרפיה, הפחתת לחץ וחרדה, תחושת מסוגלות ציור, גינון, סריגה, תפירה, יצירה, בישול או כל דבר שעושה לכם טו
182-1
דמיון מודרך
הפחתת תחושת כאב ומתחים. תרגול דמיון מודרך, גם לכמה דקות, מרגיע את הגוף ומשקיט את הנפש.
13
התנדבות
עזרה לאחר מעניקה תחושת סיפוק, מפחיתה תסמיני דיכאון ומחזקת את תחושת ההגשמה והערך העצמי.
14
גינון
מחזק תחושת של מסוגלות ותקווה. הקמת גינת תבלינים קטנה, גינת ירק או הוספת צמחים בעציצים בבית יעשה פלא
6
סדר וניקיון
תחושת שלווה ושליטה. סידור וניקוי המרחב הפיזי (בית/ משרד) משפרים את התחושה ומנעימים את השהייה.
inbound3885813342454026293
פחות מסכים
אקרנים הכוונה
inbound1603922640853682284
שבירת שגרה
צאו למקום חדש, תפגשו עם חבר שלא נפגשתם איתו הרבה זמן, תדברו עם אח/ות, זה מרגיע ומחייה את ההשקפה שלכם
3
שינה איכותית
השינה מסייעת בהפחתת לחץ, והפחתת לחץ יכולה לשפר את השינה. מומלץ: רוטינת שינה מרגיעה, כולל זמנים קבועים וסביבת שינה נעימה ומסודרת.
8 (2)
אמבטיה חמה
מסייעת בהפחתת מתחים, והרפיית הגוף והשרירים. אפשר לשלב שמנים ארומטרפיים להרגעה ואיזון גוף נפש
172
כתיבה
ספרו לדף את כל מה שכבד עליכם. כתיבה אינטואיטיבית או כתיבת יומן, שירים וסיפורים מאפשרים פורקן של רגשו

הוספת רעיון חדש

גודל תמונה מקסימלי: 512 KB

פנייה למרפאת המרכז הישראלי להתמכרויות

אנא מלאו את הפרטים הבאים ואנו נשוב אליכם במהירות האפשרית
*אין למלא פרטים של אדם אחר ללא הסכמתו וידיעתו 
לתשומת ליבכם – זמן ההמתנה לכניסה לטיפול במרפאה הוא למעלה מ-6 חודשים

פרטים אישיים
גורם מבטח:
במידה והטופס מוגש עבור אדם אחר:
דילוג לתוכן